neděle 5. února 2017

Samuel Bjørk: Sova

15, Kniha se zvířetem v názvu



Dneska jsem konečně dočetla první knihu ze čtenářské výzvy! Je jí kniha s názvem Sova od norského autora Samuela Bjørka. Stejně jako všechny ostatní detektivky od severských autorů, ani tahle nezklamala. Hned po přečtení první strany jsem věděla, že tahle kniha bude prostě skvělá!

Hlavní detektivové Holger Munch a Mia Krugerová vyšetřují případ mrtvé dívky. Mrtvé dívky, která byla nalezena nahá v lese, ve velmi nepřirozené poloze, na podestýlce ze sovího peří. Kolem ní svíčky umístěné do tvaru pentagramu. Vyšetřovatelé dlouho nemají žádnou stopu, pak se jim ale dostane do rukou video, na kterém je ona nahá dívka v nějakém sklepě, kde se mimo jiné mihne postava vraha převlečeného za sovu.

V knize se mísí několik dějových linií, někdy jsem byla lehce zmatená a nebyla si přesně jistá, o co přesnějde. Ale nakonec jsem z knihy jako z celku po přečtení vše zpětně pochopila. Nahlédnete do osobních životů nejen vyšetřovatelů, ale i podezřelých z dívčiny vraždy. První případ (V lese visí anděl) jsem zatím nečetla, ale myslím, že kdybych tak učinila dříve, více bych pochopila nějaké mě nejasné pasáže z této knihy. Týká se to hlavně vztahů mezi jednotlivými vyšetřovateli. Celkově si ale myslím, že knihy na sebe nijak zvláště nenavazují, takže si klidně můžete jako první knihu přečíst právě tuto. 

Tak snad jsem vám prozradila tak akorát, aby vás moje recenze zaujala a vy si knihu třeba přečetli sami. 


2 komentáře:

  1. Aaa, chystám se na obě knihy autora a strašně se těším :)

    OdpovědětVymazat
  2. Povedená recenze :) Knihy od tohohle autora si všichni chválí, takže mám určitě v plánu se do nich pustit :)

    OdpovědětVymazat