neděle 4. února 2018

T.R.Richmond: Co po ní zůstalo

Pravda bolí chvíli, ale lež bolí napořád

Protože jsem v lednu měla zkouškové, přečetla jsem za celý měsíc pouze jednu knihu. Je jí kniha z Levných knih (stála asi 59,-) s názvem Co po ní zůstalo od T.R. Richmonda. Anotace slibuje příběh složený z různých dopisů, deníkových zápisků nebo konverzacích z různých sociálních sítích. Nikdy jsem podobný formát knihy nečetla, a hlavně proto jsem se rozhodla si knihu pořídit.


Kniha začíná smrtí dvacetipětileté novinářky Alice. Její bývalý profesor - Jeremy Cook nevěří teoriím, že by Alice byla schopna spáchat sebevraždu, proto se rozhodne složit Aliciin život z toho, co po ní zůstalo. Jedná se o blogové příspěvky její nejlepší kamarádky, zápisky z deníku jejího přítele a jí samotné, internetové diskuze pod zprávami o její smrti, její novinářské články nebo třeba konverzace na twitteru nebo facebooku. Do všeho toho nám autor nechává nahlédnout a tím odkrývá stále větší část Aliciina života a my si tak můžeme domýšlet, kdo by mohl mít motiv jí zabít. A nebo opravdu spáchala sebevraždu?

Knihu bych nehodnotila zrovna 10/10. Tento styl psaní mi moc nevyhovoval a po chvíli jsem se ztrácela jak v ději, tak i ve spoustě postavách, se kterými jsem se v knize setkala. Ale to bylo podle mě z větší části zapříčiněno tím, že jsem se do čtení nemohla na 100% ponořit, protože vždy, když jsem četla, jsem měla výčitky, že bych se měla raději učit :D. Celkově se mi příběh, až na - pro mě -unáhlený konec líbil. Jestli máte podobné knihy rádi, určitě se  pro ní stavte! Podle mě jí ještě najdete na většině pobočkách Levných knih. Jenom doporucuji si na ní opravdu najít čas a hlavně klid, je to hodně psychologické, takže je potřeba se na děj plně soustředit.

A to už je ode mě všechno. Pokud se na mé doporučení rozhodnete knihu pořídit, určitě mi dejte vědět dolu do komentářů!

2 komentáře:

  1. Na knihu si mě nalákala, do Levných knih chodím vždy, když mi ujede autobus ze školy :-D Takže až tam zajdu, budu vědět po čem mrknout.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :) Docela jsi mě na knihu nalákala :) Příště se po ní mrknu v LK :)

    OdpovědětVymazat