úterý 4. září 2018

Liane Moriarty: Sedmilhářky


Kdybych věděla, že existuje i kniha, rozhodně bych ji upřednostnila před seriálem.


A co vy, koukáte nejdříve na film, nebo čtete knihu? Já tentokrát udělala velkou chybu, protože jsem nejprve shlédla seriál na HBO a až potom sáhla po knize. Seriál mě naprosto nadchnul, proto jsem se na knihu strašně těšila. Když jsem ale předem věděla, jak to skončí, do dočtení knihy jsem se musela přemlouvat. Ikdyž je kniha úžasně napsaná, lepší prožitek bych z ní měla, kdybych seriál předem neviděla. Proto vám doporučuji obojí, ale v pořadí nejdříve kniha, potom seriál.

Celý příběh začíná vraždou, o které ze začátku vůbec nic nevíme. Pouze to, že se udála na benefičním večírku školy, kam chodí děti výše zmiňovaných kamarádek. Přestože pachatel i oběť jsou pro nás v podstatě celou dobu záhadou, je jasné, že trojice kamarádek má s vraždou něco společného. V příběhy se mísí výpovědi svědků z výslechové místnosti. Díky těmto pasážím můžeme ale zatím pouze jen hádat, jak to celé vlastně bylo. Celou pravdu se stejne dozvíme až na úplném konci knihy.

V knize se setkáváme se třemi hlavními postavami - kamarádkami Maddie, Celeste a Jane. Když se Jane se svým malým synem přistěhuje do domku na pláži, seznámí se ve městě s Madeline, která si ji hned vezme pod ochranářská křídla. Jane je totiž mladá matka, která nemá začátek v novém městě lehký, kvůli incidentu, který se stal v souvislosti s jejím synem na seznamovacím dni ve školce. Madeline následně seznámi Jane se svou kamarádkou Celeste.

Na první pohled si řeknete že tyto ženy žijí idilický život. V domech na pláži, s dětmi a jejich milujícími manžely. Všechny tři ale střeží svá jistá tajemství, která ukrývají za lží. Proč Jane nechce mluvit o otci svého malého synka? Proč se najednou Madeliina starší dcera najednou rozhodla přestěhovat k jejímu otci, se kterým už nežijí. Proč má Celeste na pažích stále modřiny?



1 komentář:

  1. Bohužel jsem také nejdřív viděla seriál a potom jsem zjistila, že je i kniha a když něco vidím, tak se mi to pak číst moc nechce, někdy jsem to tedy udělala, ale někdy mi to fakt nešlo. Ale Semilhářky jako seriál se mi moc líbil:))

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat