čtvrtek 1. listopadu 2018

Mons Kallentoft: Zimní oběť

Tuto knihu jsem si koupila kvůli knižní výzvě, abych splnila přečtení knihy s ročním obdobím v názvu. (Ano, i tento rok jsem se zdárně vyhnula Rozmarnému létu :D) Kniha mě velmi mile překvapila, a já si hned po přečtení musela sehnat další díl.

Kniha začíná nalezením těla obézního muže pověšeného na stromě. Hned je jasné, že se jedná o vraždu. K případu je povolána Malin Forsová s kolegy. Ty společně zjistí, že oběť má na sobě spoustu jiných zranění, ke kterým musel přijít ještě před tím, než ho někdo na strom pověsil.

Vyšetřovatelům se nakonec podaří tělo identifikovat. Zjistí, že se jedná o Bengana, zvaného míč, který byl podle výpovědí lidí z jeho okolí podivín a na starost ho mělo několik sociálních pracovnic. Proč by ale někdo chtěl tak neškodnému člověku ublížit?

Policie se snaží pachatele dopadnout, vyslíchají všechny, kteří Bengana znali třeba jen od vidění. Stále se jim však ale nedaří najít žádnou stopu, díky které by se vyšetřování posunulo.

Po nějaké době jsou hlavními podezřelými tři bratři s nehezkou minulostí a hlavně sourozenci poslední Benganovi sociální pracovnice, která se o něj starala a která je po drsném znásilnění v psychiatrické léčebně.

Dál už prozrazovat nebudu. To co se doopravdy stalo se dozvíte opravdu až na úplné konci knihy. I to byl důvod, proč jsem se od knihy nemohla vůbec odtrhnout. Už se strašně těším na další díl Letní smrt, na který se vrhnu snad brzy.

A co vy, jaký poslední thriller jste přečetli? Baví vás nečekané zvraty v knihách?

0 komentářů:

Okomentovat