čtvrtek 27. prosince 2018

7 nejlepších knih za rok 2018

Další rok uběhl jako voda a já tu  pro vás mám seznam sedmi knih, které mě z těch 50ti přečtených za tento rok nejvíce oslovily. Já nejsem zrovna čtenář bestsellerů ani nejlépe propagovaných novinek. Ani nemám žádný vyhraněný styl. Díky čtenářské výzvě (kterou jsem i tento rok zdárně splnila) se dostanu k titulům, o kterých bych se jinak ani nedozvěděla. Takže čtu (skoro) všechno napříč žánry.



Zaklínač: SklenÄ›ný důmJako první musím zmínit třídílnou komiksovou sérii Zaklínač, která mě naprosto nadchnula! Zaklínače mám moc ráda a tohle komiksové zpracování je naprosto úchvatné. Knihy vyšly pod nakladatelství Crew a mě už zbývá dočíst méně než polovina posledního dílu!

Další knihou je Autismus&chardonnay. Autorův blog a facebookové příspěvky  mě vždy bavili, hlavně proto jsem po knize sáhla. Autor vtipně popisuje situace, které ve své práci prožívá s autistickými dětmi. U nějaké kapitoly se zasmějete, u jiné dojmete a ta další vás donutí přemýšlet.

Třetí knihou je thriller od Shari Lapeny Manželé odvedle. Po knize jsem sáhla hned potom, co jsem asi za dva večery přečetla její další knihu Někdo cizí v domě. Obě knihy mě strašně moc bavili a už se nemůžu dočkat autorčiny další knihy! Podrobnější recenze najdete tady a tady.

Dále tu máme opět thriller, tentokrát to jsou Temné hlubiny od Roberta Bryndzy. Ano, z nějakého nejasného důvodu jsem sáhla nejprve po třetím díle, namísto po prvním. Nicméně v té době měla tato kniha nejlepší hodnocení ze všech knih od tohoto autora, proto jsem se do ní pustila. Po přečtení jsem byla (a stále jsem) přesvědčená, že musím přečíst i všechny ostatní díly. Styl psaní velice sedl a kniha mě bavila až do poslední stránky.

HanaDo třetice všeho dobrého sem musím přidat ještě jeden thriller, který jsem přečetla na konci prosince a tím je kniha Před pikolou za pikolou od Lindy Green. Nádherně napsaný příběh matky, která se musí potýkat se zmizením své čtyřleté dcerky. Jediné, co mi u knihy vadilo, byl její překlad, ten se opravdu příliš nepovedl. Recenzi na samotnou knihu vám na blog přidám snad ještě tento týden.

Co bych to byla za knižního blogera, kdybych tento rok nečetla knihu Hana od skvělé Aleny Mornštajnové. Přiznám se, moc často nevyhledávám knihy z tématem druhé světové války, tento příběh mě ale naprosto dostal. Doufám, že se kniha jednou dostane i do seznamu povinné literatury.


Poslední knihou, kterou jsem se rozhodla zařadit mezi top 7 knih za tento rok je kniha Do tmy od Anny Bolavé. Nádherné čtení, od kterého se nedá odtrhnout. Tento skvost bych mohla číst stále dokola a nikdy by mě neomrzel.


This entry was posted in

1 komentář:

  1. Skleněný dům je podle mě nejlepší z těch třech zaklínačských komiksů, jak příběhově tak kresbou. Hana byla skvělá, sice to skoro bolelo fyzicky číst, ale i tak to bylo úžasné čtení.

    OdpovědětVymazat