neděle 8. dubna 2018

Lukáš Vincour: Cesta od punku ke svobodě

Už před nějakou dobou jsem ve schránce našla knihu od Lukáše Vincoura s názvem Cesta. Tato kniha byla na mém wishlistě asi od doby, kdy vyšla. Proto jsem se do ní hned pustila a přečetla jí jedním dechem za asi necelé dvě hodiny. 

Vincu jsem poprvé viděla asi před sedmi lety, kdy jsem byla na prvním koncertě Pipes&Pints. Dlouhou dobu to byla moje srdcovka a já si nenechala ujít skoro žádný Pražský koncert. S knihou jsem si zavzpomínala na tohle moje období, kdy jsem jejich hudbou doslova žila. Naposledy jsem na Pipes byla v létě 2016 na náplavce, kde myslím hráli naposledy před tou dlouhou pauzou a kde atmosféra byla opravdu nezapomenutelná.

Lukáš v první polovině své knihy popisuje, jak se dostal k punku a jaký má pro něj význam. Také zde představuje kapely, ve kterých působil. Kromě Pipes&Pints se mi do paměti vryla ještě kapela Boy a projekt Hanba, kterých byl Lukáš také součástí. Dozvíte se tedy různé příhody z tour po různých zemích,  jak ze začátku probíhaly cesty na koncerty nebo třeba Lukášův pohled na kampaň k albu Found&Lost na HitHitu, která kdysi vzbudila, jak píše Lukáš, velkou lavinu návisti i nenávisti.

V druhé polovině knihy Lukáš vypráví o svých cestách například do Indie nebo na Srí Lanku. Také jsem zde zavzpomínala na dokument Kmeny, kde se v epizodě o punku (který jsem v tu dobu viděla nejmín stokrát) Lukáš objevil.

Kniha mě naprosto nadchla! Je krásně napsaná a i grafická úprava knihy mě velmi mile překvapila. Že punk neni jenom o drogách a alkoholu se můžete přesvědčit právě v této knize. Na závěr bych chtěla Lukášovi moc poděkovat, že mi knihu poslal a já se tak mohla dozvědět více o jeho pohledu na svět. 

Lukáš spolu se svojí manželkou Míšou vydali ještě jednu knihu pro děti s názvem Tenkrát svět, do které jsem se v práci už několikrát dívala a ty ilustrace jsou opravdu nádherné. Těším se, až si ji konečně koupím a budu v ní moct listovat i doma s čajem.

0 komentářů:

Okomentovat