sobota 15. dubna 2017

Vařím podle blogerů #1

Kačí z blogu My Cooking Diary je mi velkou inspirací už delší dobu. Abych se ale přiznala, nad jejími recepty spíš vždycky jenom slintám, než abych něco uvařila sama. 


První recept, který jsem od Kačí vyzkoušela, byl kdysi dávno její úžasný chia puding.
Tentokrát jsem se rozhodla pro něco trošku těžšího, čímž byla kuřecí křídla s bbq omáčkou a jogurtovým dipem, které ocenil hlavně Martin. Já mám s masem takový malý problém, Jakmile ho totiž připravuji sama, zkrátka když pracuji s tím syrovým masem, nemůžu ho pak následně jíst. 

Vaření v naší kuchyni je kolikrát docela challenge. Po přestěhování do Prahy jsem si totiž musela zvyknout asi tak na dvakrát menší kuchyň než jsme měli doma a navíc bez trouby, která by se tam mimo jiné navíc ani nevešla. Naštěstí jsem od mamky dostala takovou malou, přenosnou. Je jí asi tolik, kolik mě a moc toho v ní neupeču. Takže nejenom že jsem se bála, aby se mi v ní křídla udělala, ale navíc jsem je musela péct asi po šesti kusech, protože víc křídel se mi do té mini trouby prostě nevešla. 

Dovolila bych si Vám sem tedy napsat, jak jsem křídla dělala já. Pár ingrediencí Originální recept najdete na tomto odkazu.

Ingredience:

Na křídla
cca 20 kuřecích křídel
2 velké stroužky česneku
kousek zázvoru
1 lžíce slunečnicového oleje
2 lžice kečupu
4 lžíce sojové omáčky
100 ml sladké chilli omáčky
čerstvou chilli papričku podle chuti

Ke křídlům
kelímek bílého jogurtu nebo zakysané smetany
1 menší stroužek česneku
čerstvé bylinky (koriandr, petrželka, pažitka,...)
sůl a čerstvě mletý pepř


Postup:

Nejprve jsem dělala marinádu. Zázvor jsem oloupala a nastrouhala. Ten jsem pak dala do misky spolu s olejem, kečupem, sojovou omáčkou, prolisovaných česnekem, sladkou chilli omáčkou a všechno pořádně promíchala. Křídla jsem přeřízla v kloubu tak, aby vznikly dvě části. Nakrájená křídla jsem pak obalila v marinádě a naskládala na plech vyložený pečícím papírem. Kačí na svém blogu píše, že nedoporučuje křídla sypat na plech přímo z misky, aby se omáčka zbytečně nepřipalovala, ale mě se křídla bohužel připalovala i tak. Křídla jsem stejně jako Kačí pekla cca 50 minut při 200 stupních s tím, že na posledních 15 minut jsem křídla obrátila, aby se udělala kůrka i na té druhé straně.

Takhle připravená křídla jsem podávala s nakrájenou mrkví (což se u Martina nepotkalo moc s úspěchem) a okurkou. Kačí doporučuje místo okurky i řapíkatý celer. Dále jsem ke křídlům podávala dip z jogurtu s česnekem a s čerstvými bylinkami. Ten si osolte a opepřete podle chuti.

0 komentářů:

Okomentovat