pátek 12. ledna 2018

10 nejlepších knih za rok 2017

Je tu Nový rok a já jsem se rozhodla pro vás sepsat seznam nejlepších knih, které jsem minulý rok přečetla. Na začátku roku jsem se učila na maturitu, takže pořádně číst jsem začala až v druhé polovině roku. Knih jsem přečetla celkem 38, což může někomu připadat málo, ale když vezmu v potaz, kolik času jsem na čtení měla, kvůli škole a práci, tak to je krásné číslo. Asi tu nenajdete žádné novinky a bestsellery. Tohle zkratka nesleduji. O hodně radši objevuji nové, neznámé autory.


Vezmu to pěkně od konce, knihou, kterou jsem dočetla 30.12. a tou je nejnovější kniha od Ladislava Zibury Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii. Tuhle knihu jsem dostala k Vánocům a vůbec jsem jí nečekala. Podobný žánr jsem nikdy nečetla, takže to pro mě byla příjemná změna ještě příjemnější překvapení. Láďu sledují na Facebooku už dlouho a vždy se mi jeho smysl pro humor líbil. Nebylo tedy překvapením, že kniha se četla sama a byla opravdu skvělá. Neméně krásné jsou i ilustrace v knize od Tomski&Polanski, které jsem si prostě zamilovala!


Další kniha, která mě minulý rok uchvátila byla kniha Ententýky od Arlidgeho . Tento skvělý thriller mám z Levých knih asi za 29,- takže pokud milujete tento žánr stejně jako já, rozhodne doporučuji!


Další knihu jsem dostala od své kamarádky, která stále někde jen tak nalézá knihy. Tuhle našla na vlakové zastávce a vzpomněla si na mě. Je to kniha od Edgara Dutky s názvem Staženi z kůže ze tmy vycházíme. Nikdy jsem nechápala, když někdo říkal, že se u knihy bojí. U téhle se budete bát. Není to opravdu nic pro slabé povahy.


A od thrillerů se přesunu na chvilku k něčemu veselejšímu a tím je kniha od Patrika Hartla, která nese název Prvok, Šampón, Tečka a Karel. Od pana Hartla jsem si chtěla něco přečíst už strašně dlouho. Jsem ráda, že jsem pro začátek sáhla zrovna po téhle knize a ne třeba po Okamžicích štěstí, které mě až tak nenadchly.


Další knihou je méně známá kniha a tou je Vnučka pana Linha od Philipa Claudela. Tuhle knihu můžu opravdu jenom doporučit. Máte ji přečtenou zhruba za hodinu, ale o příběhu budete ještě hodně dlouho přemýšlet.

Další knihou, kterou bych sem ráda zařadila je kniha Sova od Samuela Bjorka. Tato kniha mě neskutečně uchvátila a už se moc těším až tento autor vydá další knihu. První díl z této série-V lese visí anděl jsem taky minulý rok přečetla, ale nechtěla jsem sem dávat dvě knihy od stejného autora.


Místo toho jsem se rozhodla sem zařadit Lunapark od Stephena Kinga, která je zároveň první knihou, kterou jsem od tohoto autora četla. Tuto knihu jsem četla na doporučení své tety, bohužel teda ve formě e-knihy, z které nikdy nemám takový požitek, jako když čtu knihu papírovou. Asi se budu muset k té papírové verzi této knihy vrátit. Jsem si totiž jistá, že se mi bude líbit ještě o malinko víc.

Další knihou je klasika Memento od Radka Johna, kterou jsem našla k v knihovně své babičky a ležela mi na polici už strašně moc dlouho. Proto jsem se rozhodla, jí konečně přečíst. Kniha s tématem drog. To je přesně něco pro mě. 


Sirotčinec slečny Peregrinové je kniha, kterou jsem si strašně moc toužila přečíst. Přítel sliboval, že mi ji možná přinese Ježíšek. Nepřinesl. Místo toho jsem dostala díl druhý. Ale Ježíškovi jsem odpustila, aspoň jsem měla záminku k tomu, koupit si ten první díl sama. (třetí díl jsem si do dneška nepořídila, ale četla jsem ho!). Příběhy tohoto typu často nečtu, přesto mě tento přímo uchvátil. Mimo to byla kniha úplně skvěle graficky zpracovaná a moc dobře se mi četla. Obě pokračování už mě bohužel tolik nenadchly. Byly pro mě až moc zbytečně nafouknuté.


a jako poslední tu mám komix s názvem Nezadaná, který jsem našla u nás v práci, kde jsme měli úplně poslední kus. Já teda nezadaná nejsem, ale i přesto jsem se neskutečně bavila a přímo jsem se v tom viděla ještě v době, kdy jsem přítele neměla. Podle mě skvělý dárek pro vaši nezadanou kamarádku.



This entry was posted in

0 komentářů:

Okomentovat