pondělí 24. srpna 2020

Samuel Bjørk: Clona


Tak jsem konečně dočetla nejnovější knihu Samuela Bjørka s názvem Clona. Klasicky jsem měla v plánu si jí přečíst hned když vyšla, ale prostě jsem to stihla až teď, o rok a něco později.😀 





Předchozí dvě knihy s vyšetřovatelem Holgerem Munchem a Miou Krügerovou se mi moc líbily, proto jsem se pustila i do čtení v pořadí třetí knihy od tohoto autora.


Stejně jako u předchozích knih, se i v knize Clona seznamujeme opět s novým případem, který dostane na starosti Holger Munch. Tentokrát jde o mrtvou dívku v kostýmu baletky, která byla nalezena v jezeře uprostřed hor. Na místě činu se najde i stativ s fotoaparátem, na jehož čočce je vyryto číslo. Než stihnou vyšetřovatelé zjistit, co číslo znamená, jsou povoláni k další vraždě, která byla bezpochyby spáchána tím samým pachatelem. Na místě činu se totiž znovu objevuje fotoaparát s vyrytým číslem - tentokrát jiným. Zavražděným je mladý saxofonista, který je nalezen ve svém hotelovém pokoji. Vyšetřovatelé nemají žádnou pořádnou stopu a k dopadení pachatele jsou velmi daleko. Munch proto přivolá k případu svou kolegyni Miu Krügerovou, aby spolu našli vraha dřív, než budou muset řešit další vraždu. 

 

Kniha se mi četla velmi dobře, měla jsem jí přečtenou asi za dva dny. I přesto musím říct, že to byla zatím nejslabší autorova kniha. Hodně se střídaly dějové linky a pohledy osob a já chvílemi měla co dělat, abych se v příběhu zorientovala. Také pasáží, kde bylo popisováno vyšetřování bylo velmi málo a naopak v knize bylo až nadmíru zbytečné "omáčky". I tak se mi kniha líbila, byla opravdu napínavá a já do poslední chvíle absolutně netušila, jak to celé dopadne.  

 

Pokud jste od autora nic nečetli, mně se od něj nejvíce líbila jeho první kniha V lese visí anděl, se kterou bych vám doporučovala začít, protože v dalších dílech se sice vyšetřují jiné vraždy, ale autor v knihách hodně popisuje i životy vyšetřovatelů, ve kterých byste se ztrácet, pokud byste nečetli popořadě. 

 

Za knihu moc děkuji týmu z megaknihy.cz, kde ji konkrétně na tomto odkazu najdete k zakoupení i vy! 🙂 


0 komentářů:

Okomentovat