neděle 13. září 2020

Jiří Švihálek: Deník Jednonožce

 Pacholkův blog pacholek.com jsem objevila ve chvíli, kdy TMBK na svůj instagram nasdílel hlasování do Křišťálové lupy a zmínil tam právě Jirku, který byl do ankety nominován.



Od chvíle, kdy jsem rozklikla odkaz s blogem, jsem se od něj nemohla odtrhnout a přečetla jsem skoro všechny příspěvky najednou. Autor mě okamžitě zaujal svou upřímností, otevřeností a bezprostředností.

Jirka na svém blogu a později i v knize popisuje den po dni, co spolu s manželkou Kačkou prožívali od nehody na motorce, kterou nezavinili. Autor popisuje amputaci nohy, přemisťování kostí a celkově bolestivé zotavování z nehody jeho i své manželky. Celé to ale popisuje tak trochu s humorem, nadhledem a s pořádnou dávkou sarkasmu. A to se mi líbí úplně nejvíc. Že i přes tak vážnou nehodu, kdy jim šlo o vteřiny, nezanevřeli na život a naopak se snaží zapojit do běžného života co nejdříve i přesto, že to není vůbec jednoduché. Smekám před Jirkou i Kačkou, že to takhle zvládají a podporují sebe navzájem.

Kniha jako taková vyšla díky kampani na HitHitu, kde se vybralo přes 100% původní částky. Před necelým měsícem vyhrál autor cenu Magnesia Litera v anketě Blog roku a ve výše zmiňované Křišťálové Lupě se umístil na krásném třetím místě.

V knize se kromě zápisků, které můžete znát z blogu, setkáte například i s rozhovory se záchranáři, kteří u nehody byli, nebo s rodinnými příslušníky. Navíc skoro na každé stránce máte nějaký čárový kód, který odkazuje buď na video, fotku, nebo třeba gif, který souvisí s textem, který právě čtete. Podle mě je to naprosto skvělý nápad a vůbec by mi nevadilo, kdyby se to začalo u knih normálně používat. Věděla jsem, že kniha bude vevnitř tak trošku víc barevná a malinko jsem se bála toho, jak to bude vypadat. Nicméně i grafická úprava se podle mě povedla na jedničku a nejvíce mě dostaly ty detaily jako například náplasti s jednorožcema.

Kačce i Jirkovi přeju hlavně hodně zdraví a zůstaňte stále tak pozitivní♥. Jste pro hodně lidí včetně mě velkou inspirací.



0 komentářů:

Okomentovat