úterý 22. listopadu 2022

Lars Kepler: Hypnotizér

 Dříve jsem hodně hltala detektivky a přesně v té době, cca před třemi lety jsem si knihu Hypnotizér koupila. Dostala jsem se k ni však až teď.



Když jsem viděla, jaký úspěch má v našich knihkupectvích kniha Pavouk, která od Keplera vyšla letos na podzim, musela jsem Hypnotizéra konečně začít číst.

Klasicky teď zpětně nechápu, jak jsem takový skvost mohla doma nechat nepřečtený. Detektivky nevyhledávám už tolik co dříve, ale tahle mě naprosto pohltila. Skvěle mi sedl styl psaní a děj měl TO něco navíc, co v dobré detektivce potřebuji, jakožto čtenář, který už má dost načteno. Kniha byla zkrátka napínavá od začátku až do konce.

Děj začíná v momentě, kdy detektiv Joona Lina potřebuje pomoci s případem od uznávaného psychiatra Erika Maria Barka, který je známý tím, že léčí pacienty pomocí hypnózy. Detektivův tým totiž právě vyšetřuje trojnásobnou vraždu jedné rodiny v Tumbě. Jediným přeživším se stal malý chlapec, který leží v nemocnici v kómatu. Joona Lina si od Erika slibuje, že by mohl chlapce přivést do hypnózy, aby jim řekl, kdo tak strašný čin na jeho rodině spáchal. Erik se ale před deseti letech zařekl, že na nikom už nikdy hypnózu provádět nebude.

Následující sled událostí byl pro mě velmi nepředvídatelný. V knize bylo spoustu zvratů díky nimž jsem knihu nemohla odložit. Další případy Joony Liny se určitě také chystám číst, moc se těším!





0 komentářů:

Okomentovat