sobota 9. března 2019

Andrzej Sapkowski: Zaklínač I., Poslední přání

Tak jsem se konečně dostala ke knižnímu Zaklínači! Mám moc ráda Zaklínačův svět, ale až doposud jsem hrála jen počítačovou a deskovou hru. Po dvou letech přemlouvání jsem konečně začala i s knižní sérií od polského autora Andrzeje Sapkowskeho.
Knihy jsem tak moc dlouho odkládala, protože zkrátka sci fi není zrovna žánr, který bych v literatuře vyhledávala. Trošku jsem se bála, že tenhle můj oblíbený svět mě nebude v knižní podobě vůbec bavit. Naštěstí tomu tak není.

Zaklínač Geralt z Rivie je nájemný lovec nestvůr. Jako Zaklínač má totiž magické a nadlické bojové schopnosti. Už v této první knize se objevují magické znamení, které Zaklínač v bojích používá a schopnosti jeho obou mečů.

První díl Zaklínače vlastně není první díl, ale jen soubor povídek o Zaklínačovi. Celá série začíná až třetím dílem - Krev elfů. Poslední kniha, která v češtině vyšla je Bouřková sezóna, která je ale prequelem celé série. Hodně lidí ale říká, že je lepší tuto knihu číst až po přečtení celé série, protože by mohla prozradit další vývoj děje.

 První povídka se může zdát taková zmatená a mnoho lidí vlastně ani neví, o čem má být. V této kapitole se setkáváme s Geraltovými rodiči. Další kapitoly už jsou o samotném Geraltovi. Kniha je plná boje a příšer, se kterými se Geralt musí potýkat. Nejvíce se mi asi líbila povídka s "Aladinovou lampou", ve které vystupuje i Marigold a Yennefer.

Kniha se mi líbila, nicméně nemám po přečtení potřebu hned pokračovat v dalších dílech. Tuto sérii nejspíš proložím nějakými thrillery a za pár let jí možná celou dočtu. :D

0 komentářů:

Okomentovat