sobota 7. listopadu 2020

JdemeŽrát: Ukaž, co umíš! aneb nový projekt na podporu mladých českých a slovenských podnikatelů

 Na začátku týdne jsem si jako klasicky chtěla k jídlu po dlouhé době pustit nějaké video od Jdemežrát. Narazila jsem tam ale na nový formát videí s názvem Ukaž, co umíš!, které vyjímečně nejsou věnovány jídlu (většinou). Autor tam svým divákům představuje podnikatele, nejčastěji začínající, kteří teď rozhodně nejsou kvůli koronaviru v nejlepší situaci. Tento formát funguje tak, že autor na svém kanále sdílel adresu, kam tito podnikatelé můžou zasílat ukázky své práce spolu s dopisem, ve kterém popíšou, kdo jsou a co vlastně dělají. Přijde mi to jako naprosto skvělý nápad a velmi oceňuji, že se autor něco takového rozhodl natáčet. První díl této série najdete na tomto odkazu.




Já sice nemám tak velký dosah jako JdemeŽrát, ale i tak bych s vámi ráda sdílela projekty, které mě ve videích nejvíce zaujaly a i nějaké navíc, které jsem sama podpořila, nebo se podpořit chystám. I kdyby si po shlédnutí článku jeden člověk řekl, že některý z následujících projektů podpoří, věřím, že to má smysl. (Moc se omlouvám za horší kvalitu fotek, která se zhoršila po jejich vložení do článku a já bohužel nepřišla na to proč)


Tichá jehla je jeden z provozů Tichého světa, což je chráněné pracoviště, které zaměstnává osoby se zdravotním postižením. Je to společenství dam, které sice nejsou profesionálními švadlenami, ale šití je velmi baví a vytvářejí nádherné věci. Mimo tašek a nádhernýh adventních pytlíčků si můžete objednat například látkové odličovací tampony, zástěry nebo povlaky na polštáře.

Facebook 


Za Hluboko v lese stojí maminka, pro kterou je šití zkrátka radost. Najdete tu vše od originálních hraček, dekorací, pytlíků na pečivo, bylinkových polštářů, roušek až třeba po dětské oblečení.

Facebook 



Kdo by neznal Jitku a její Ababu! Značku můžete znát i pod dřívějším názvem Co budu dneska šít. Jitku sleduji už dlouho a rozhodně by byla škoda, kdybych ji do tohoto článku nezařadila. Na Ababu můžete najít jak už hotové hračky pro děti, tak i originální látky a PDF střihy s podrobným návodem pro začínající švadlenky. Pokud si tedy troufáte, můžete hračku, nebo cokoliv jiného vyrobit podle střihů spolu s látkami úplně sami. Už se moc těším, až budu moct jednu z hraček pořídit i mému budoucímu dítěti.♥

Instagram

Facebook

Web


Dobroty s příběhem jsou sociální podnik, který se specializuje na výrobu nakládaných dobrot. V současné době zaměstnávají 83% lidí se zdravotním postižením. Koupí dobrot si tak nejen dopřejete nezaměnitelný chuťový zážitek, ale především se stanete součástí příběhu cesty k samostatnosti a nezávislosti lidí s handicapem.

Na stránkách naleznete jak klasické nakládané hermelíny a utopence, tak i nakládané hermelíny mnoha příchutí nebo nakládané zrající a měkké sýry. Dobroty kurýr vozí skoro po celé České republice a dokonce i do Bratislavy. Více informací najdete na jejich stránkách.

Instagram

Facebook

Web



Dilayina Záložkárna je projekt jedné slečny, která kromě toho, že vyrábí velmi originální záložky má dokonce i knižní blog! Její výrobky jsou asi to nejroztomilejší, co jsem za poslední dobu viděla. Jako velký knihomol jsem si záložky hned zamilovala a musela si nějaké objednat. Slečna je moc milá a ani ne za hodinu mi vyrobila záložky, jaké jsem si vybrala.

Instagram

Facebook




Esby Design se věnuje výrobě dřevěných výrobků z unikátním a originální designem. Originálním díky precizně opracovanému dřevu a unikátním a jedinečným díky vlastnímu gravírování každého produktu. Na webu najdete ke koupi například bezdrátovou nabíječku, kryt na mobil, cestovní příbor a to vše vyrobeno ze dřeva.

Instagram

Facebook

Web



Ututatise je projekt jedné slečny, která se zabývá designem a ručním malováním plátěných tašek. Můžete si vybrat z již namalovaných tašek, a nebo si vyžádat tašku na přání. Já plátěnky miluju, mám jich doma už celou hromadu, takže nad jednou z Ututatise asi nebudu dlouho váhat.

Instagram

Facebook

Web


Jak už název MoRecy trošku napovídá, projekt se věnuje výrobou upcyklovaných batohů a tašek. Tedy výrobou z vyřazeného oblečení, které už nikdo nenosí. Kromě batohů a tašek najdete na webu ke koupi například i eko utěrky, eko houbičky, příborníky a dokonce i celý zero waste starter pack.


Instagram

Facebook

Web


ePipí - prodejna (s) radostí je malé ilustrované papírnictví s autorskou tvorbou. Za projektem stojí dva mladí tvůrci, kteří všechny své výrobky sami ilustrují a většinu i sami vyrábějí. Jejich designy jsou určitě nezapomenutelné a pro mě, jako pro úchyla na všechny notýsky, sešítky a zápisníčky je tohle hotový ráj.

Instagram

Facebook

Web


Moc děkuji, pokud jste dočetli až sem. Můžete mi dolů do komentářů napsat, pokud se rozhodnete některé z výše uvedených (nebo jiných) projektů podpořit. Pokud máte tipy na další projekty, které v tuto dobu potřebují naší pomoc, dejte určitě vědět.


1 komentář:

  1. Hrozně se mi líbí celá tahle myšlenka propagace českých firem. Skvělý nápad! 😊
    A je úžasné vidět, jak šikovné české lidi v republice máme! 😊

    OdpovědětVymazat