pátek 20. listopadu 2020

Renée Carlino: Než jsme se odcizili

 ,,Poezie je jen záznam života. Když váš život hoří dobře, poezie je jen popel." - Leonard Cohen


Tentokrát tu mám další knihu z nakladatelství Ocelot, za kterou moc děkuji megaknihy.cz! Pokud vás následující recenze na knihu Než jsme se odcizili od Renée Carlino zaujme a chtěli byste si knihu také přečíst, nebo třeba někomu věnovat k Vánocům, najdete jí na tomto odkazu. 

Knihy podobného žánru příliš nevyhledávám, ale když Mega knihy přišli s touto novinkou z nakladatelství Ocelot, neváhala jsem. Knihy z tohoto nakladatelství jsem si moc oblíbila (rencenzovala jsem např. knihu King nebo Nenechám tě odejít) a navíc je potřeba všechny ty thrillery a detektivky, které čtu, proložit občas něčím oddechovějším.

Román Než jsme se odcizili začíná v přítomnosti, kde se setkáváme s jednou z hlavních postav - Mattem. Matt pracuje v National Geographic už mnoho let. Právě se rozvedl se svou ženou, která nejenže pracuje s ním ve stejné kanceláři, ale navíc čeká dítě s jejich společným kolegou. Matt se od rozvodu s nikým nevídá a ani na nic takového nemá ani pomyšlení. To ví i jeho další kolega, který ho jednoho dne chce vytáhnout do nějakého baru, aby přišel na jiné myšlenky a třeba si našel i nějakou novou známost. Když čekají na metro, Matt si všimne ženy, která mu je hned od prvního pohledu povědomá. Do tváře jí ale nevidí. Až když se žena otočí, pozná v ní svou dávnou lásku Grace. To už ale metro odjíždí a on nemá možnost s ní promluvit. Od té doby nemůže myslet na nic jiného než na to, že jí musí najít. Na sociálních sítích nepochodí, proto dá inzerát do novin a doufá, že se mu Grace ozve.

Od této chvíle Vás čeká nádherný romantický příběh dvou lidí, který se odehrál před patnácti lety. Máme možnost pozorovat vzkvétající lásku Grace a Matta z dob, kdy oba dva chodili na univerzitu. Matt studoval fotografii, často v temné komoře vyvolával fotografie a Grace studovala hudbu, konkrétně hru na violoncello. Matt měl na koleji pokoj hned vedle Grace a už od první chvíle bylo jasné, že si budou rozumět. 

Kapitoly jsou psané jak z pohledu Matta, tak z pohledu Grace. Jakto, že tak moc zamilovaní lidé skončili každý úplně jinde a proč nakonec Matt žil s jinou ženou? Proč když spolu strávili nejkrásnější léta života spolu nezůstali alespoň v kontaktu? To se dozvíte v poslední čísti knihy, která se opět odehrává v přítomnosti.

Nechci vám toho z děje prozradit příliš, ale doufám, že jsem vás na knihu alespoň trošku navnadila. Jde o opravdu nádherný milostný příběh, který je popsán na bezmála 300 stranách. Kniha se mi četla velmi dobře a tak moc jsem chtěla vědět, jak to celé dopadnee, že jsem knihu měla přečtenou asi za dva dny. Jak už jsem psala výše, knihy s romantickou tématikou většinou nečtu, ale o to víc se mi tahle líbila.

0 komentářů:

Okomentovat