neděle 12. září 2021

Martin Váša: Dělám si to sám

 Klasická situace. Autorovi vyšla v létě už druhá kniha Zůstane to v rodině, a to byl přesně ten moment, kdy jsem po ní už chtěla sáhnout, ale uvědomila si, že ta jeho předchozí je jedna z těch na mém seznamu "chystám se číst". Takže abych nepředbíhala a mohla si tu novou přečíst, musela jsem nejprve sáhnout po autorově prvotině Dělám si to sám.

Když kniha v roce 2017 vyšla, jen tak jsem do ní nahlédla a přečetla pár stránek. Přesně jsem věděla, že to bude můj šálek kávy. Znovu jsem se ke knize ale dostala až teď. 

Letní období bylo pro takovouto oddechovku přímo jako dělané. Kniha je psaná formou deníku a zachycuje všechny možné i nemožné svízelné situace, do kterých se můžete před třicítkou dostat. Například to, že se v sedmadvaceti budete muset smířit s faktem, že vám banka bude chtít převést váš studentský účet na ten dospělácký. Co s tím, vám samozřejmě poradí vaše máma.

Nevím, nakolik je kniha autobiografická, nicméně pojednává o sedmadvacetiletém Martinovi, který žije v Praze a pracuje jako redaktor časopisu. Svádí tak trošku boj s dospělostí a s hledáním své životní lásky. A dělá si to sám.

Martinovo vyprávění bych přirovnala k seriálu Sex ve městě, akorát že u této knihy se ho dočkáme z mužské perspektivy. Řeší se zde přátelství, známosti, práce a třeba taky to, jestli z vody přes noc opravdu vyprchá všechen chlór. Přeci tu nově koupenou monsteru hned nezabijeme. Kniha nemá žádný pevný děj, jde opravdu jen o deníkové zápisky, které rozhodně pobaví. Martin v nich totiž s nadsázkou popisuje všední situace, které ale v jeho podání zní nevšedně, až tragikomicky. Pokud tedy nečekáte žádnou vysokou literaturu (což rozhodně není chyba!), ale chcete si u knihy odpočinout a hlavně se zasmát, touhle knihou rozhodně chybu neuděláte. Kniha Dělám si to sám mě rozhodně přesvědčila o tom, že autorovu nejnovější knihu si budu muset v nejbližší době také přečíst. (a ne zase až za čtyři roky)

Zas knihu moc děkuji e-shopu Megaknihy, kde si knihu můžete pořídit i vy a to přímo na tomto odkazu.

0 komentářů:

Okomentovat