pondělí 20. března 2023

Matthew Perry: Přátelé, lásky a ten ohromný průšvih

 Není to tak dávno, co jsem začala znovu koukat na seriál Přátelé. Když pak vyšla tahle biografie od Matthew Perryho, bylo jasné, že si jí musím přečíst.


Něco málo jsem o hercově závislosti na alkoholu věděla z médií. Vždycky jsem si ale myslela, že spouštěčem byla až sláva kvůli sitcomu Přátelé. Skutečnost je taková, že Matthew se se závislostí potýkal ještě dávno předtím, než byl vůbec do Přátel obsazen.

Hodně čtenářů na databázi knih hodnotí knihu méně hvězdičkami údajně kvůli tomu, že v knize se moc nemluví právě o Přátelích. Myslím si, že to je divný důvod přoč dávat knize nižší hodnocení. Já jsem se do ní pustila, abych se dozvěděla něco o hercově životě, který se samozřejmě netočí jen kolem jednoho sitcomu, ve kterém před x lety účinkoval. Tomuto obsazení předcházelo spousty událostí, které herce formovaly a které ho bohužel přivedly k závislosti na alkoholu a lécích. 

Kniha začíná epizodou, která se hercovi stala v covidu, tudíž před cca 2-3 lety, kdy musel akutně do nemocnice a podle doktorů měl jen 2% šanci na přežití. V dalších kapitolách se Matthew vrací ke svému dětství, dospívání, účinkování v Přátelích, ke svým bývalým vztahům (například s Julií Roberts) a k životě po natáčení.

Občas se mi četlo velmi špatně, protože Matthew velmi detailně popisoval například absťáky, které měl a hlavně to, jak jeho hlavní nepřítel byla jeho vlastní hlava a jeho myšlenky. Když se teď dívám na Přátele, na postavu Chandlera se po přečtení této knihy dívám jinak. Jsem u série, kterou Mathew v knize popisuje jako nejhorší, co se týče jeho závislosti. Na natáčení chodil prý ve strašném stavu, mnoho dialogů musel zpětně předabovat, protože na natáčení mu nebylo vůbec rozumnět. Byla to i doba, kdy se o závislosti kvůli jeho chování dozvěděli tvůrci sitcomu a hlavně jeho kolegové. Na Chandlerovi byste to při sledování ale vůbec nepoznali.

Tuto knihu doporučuji všem, bez ohledu na to, jak moc velkými fanoušky Přátel jste. Místami je opravdu drsná, knihu jsem musela několikrát odkládat a zpracovávat to, co jsem se právě dozvěděla.

Za knihu moc děkuji e-shopu Megaknihy, kde tuto biografii najdete na tomto odkazu. Knihu tam nyní můžete koupit s 36% slevou z původních 459,- na 294,- a navíc můžete využít i výhodného poštovného za 69,-. Moc bych neváhala a objednávala, kniha určitě stojí za přečtení!

0 komentářů:

Okomentovat